Met e-facturen kun je de toekomst in
Veel tijd wordt er vaak niet aan besteed. De verkoopfacturen. Niet omdat het gehaat wordt, maar omdat er weinig tijd voor is of het wordt vergeten want het zit niet in het dagelijks ritme. Door de uitbesteding van verkoopfacturen aan een administratiekantoor Amsterdam, worden de facturen altijd op tijd verstuurd. Dit komt namelijk omdat er gebruik wordt gemaakt van e-facturen. Je hoeft er niet meer naar om te kijken, want deze worden correct en tijdig verstuurd. Met het uitbesteden kun jij alle focus behouden op zaken van groot belang in je onderneming. Daarbij zet je met het gebruik van e-facturen volop in op de toekomst.
Waar bestaat een verkoopfactuur uit?
Verkoopfacturen bevatten meerdere zaken. Je stuurt deze naar klanten met de vermelding van je eigen (onderneming) gegevens en die van de klant. Hierbij zet je strikt neer wat je hebt verkocht, wat de prijs hiervan was (zowel inclusief als exclusief btw), een uniek factuurnummer en met natuurlijk een factuurdatum. In de boekhouding worden alle verstuurde verkoopfacturen bewaard en worden elk half jaar gebruikt als het tijd is voor de aangiftes. Een administratie kantoor die gebruik maken van e-facturen, maken deze gemakkelijk in jouw huisstijl. Dit doen ze ook met offertes. Vaak worden met hetzelfde programma als waar de e-facturen meegemaakt worden, ook inkoopfacturen verwerkt.
Klanten moeten niet te laat betalen
Naast de mogelijkheid om de verkoopfacturen uit te besteden, kan dat ook met het debiteurenbeheer. Het is van belang dat klanten niet te laat betalen. Debiteurenbeheer voorkomt dit probleem. Het zelf achter facturen aan zitten is helemaal niet leuk. Je wilt dit als ondernemer liever niet doen. Jij wilt de volledige focus hebben op het bedrijf en de relaties met klanten. Als je ervoor kiest om het debiteurenbeheer uit te besteden, wordt ervoor gezorgd dat alle facturen op tijd worden betaald. Dit gebeurd vóór het verlopen van de factuurtermijn. Wordt er helaas niet op tijd betaald? Dan worden de vervolgstappen ook gedaan door het administratiekantoor. Dat valt namelijk ook onder debiteurenbeheer.
Hoe gaat het debiteurenbeheer te werk?
Door het gebruik van softwareprogramma’s worden er automatisch herinneringen verstuurd aan de klanten als de factuurdatum is verstreken. Via dit programma is er de mogelijkheid om gelijk te betalen of te reageren. Zo is er snel te zien wat nog openstaat en waar meer actie ondernomen moet worden. Per klant wordt er een dossier bijgehouden. Als de betaling uitblijft wordt de zaak doorgezet naar een deurwaarder. Dit laatste wordt dan natuurlijk wel in overleg met jou gedaan.